Veličasnost Slovenskih železnic
'Veličastnost' Slovenskih železnic!
Take moderne in udobne vlake imamo danes. Vendar je infrastruktura mizerija da ji ni para. Nekaj več kot 30km razdalje med Logatcem in Ljubljano, ki po voznem redu predvideva okrog 40min vožnje (že to je precedens!), se zdaj raztegne na 90min. Da, prav ste prebrali: eno uro in pol! Če bi mi mišice na nogah dovoljevale bi prišel iz Logatca v Ljubljano v tem času kot kolesar. In če se prav spomnim, smo cestnino, ki jo plačujemo ob registraciji avtomobila vsako leto nekaj let namenjali za železnico, ne za ceste! Danes so zastoji na avtocesti pred Ljubljano iz vseh strani, pasov je premalo, železnica pa spominja na ozkotirno iz Dubrovnika v Travnik.
Sem se po svetu vozil z železnico, od Švedske do ZDA. (Japonskih nisem preizkusil, ker pač nisem bil tam.) Povsod je bila hitrost potovanja velika, velikanska lahko rečem. Poslovneži, 'kravatarji', študenti itd. tam uporabljajo železnico, ki te praviloma pripelje v center mesta, potem pa greš naprej z mestnim prevozom, s podzemsko ali celo s taksijem. In kljub temu, da tudi tam ne teče vedno vse gladko in ekspresno, si upam trditi, da 30-kilometrske razdalje zaradi nobenega razloga ne 'premagajo' v uri in pol!
Pred leti sem potoval iz Münchna do Stockholma z vlakom. Vse je šlo po voznem redu, vlak je imel kljub trajektu 5min zamude na končni postaji!
Vsem, ki vlečete imenitne plače na železnici - mislim seveda predvsem na vodstvo - začnite že razmišljati za dobro Slovenije v transportu. Kamione na vlak, je bila od nekdaj parola. In zakaj se ne uresničuje? Ker bi ti kamioni prišli z nekaj urno zamudo na destinacijo, kamor so namenjeni.
Nekoč smo imeli ministra za promet. Kam danes sodi ta resor? V Ministrstvo za infrastrukturo? Najbrž. Naredite kaj in odstavite tam ljudi, ki samo tam 'obstajajo', naredijo pa nič.
In to nima nobene zveze z SDS ali Janšo. Zvezo ima s sprenevedanjem, neznanjem in lenarjenjem. Skrajni čas, da se uredi tudi to.
Ni komentarjev:
Objavite komentar